رویکرد :
بر اساس سیاستها و استراتژیها و بخشنامه های هیئت وزیران و وزرات نیرو ( برنامه های تحول اداری ) و تصمیمات متخذه در کمیته راهبری تحول اداری فرآیندها بمنظور کسب رضایت کامل و ایجاد ارزش فزآینده برای مشتریان و سایر ذینفان از طریق پروژه های سیستم مدیریت یکپارچه IMS (ر ک 5103 ) ، تعیین مشتری درون سازمانی ، عارضه یابی ، نظام مشارکت ، طرح تکریم ارباب و رجوع ، تعیین میزان اثربخشی سیستم مدیریت یکپارچه ، فرآیندها بهبود می یابند .
استقرار :
- براساس تصمیمات کمیته تحول اداری سیستم مدیریت یکپارچه جهت ایجاد تغییرات تدریجی و مدل تعالی سازمانی برای تغییرات یکباره تعریف و در مراحل اجرا می باشد مستندات موجود می باشد
- بر اساس ارزیابی سال گذشته و پیشنهاد شرکت ارزیاب زمینه ها و فرصت های بهبود تعیین و پروژهایی در جهت اجرای آنها تعریف گردید
- بر اساس نتایج حاصل از ارزیابی مذکور پروژه ها بر اساس اولویت تعیین و هدفگذاری گردید.
- فرآیندها بر اساس روش مهندسی مجدد طراحی و با استفاده از سیستم مدیریت یکپارچه و طراحی مجدد ساختار و فرآیندها بازنگری و بهبود داده می شوند .
- تکنیکهای بهبود فرآیندها در قالب قرارداد IMS طراحی و کایزن و 5S آموزش داده شده و در واحدهای بهره برداری و مالی و امور پشتیبانی اجرا شده است و جهت اثربخشی آنها فرایندها بر اساس شاخصها و نتایج مورد نظر مورد پایش و اندازه گیری قرار می گیرند .
- از طریق ممیزی های داخلی و خودارزیابی عدم انطباقها تعیین و پس از بررسیهای لازم در کمیته راهبری تحول اداری به اجرا در می آیند
- پس از شناسایی فرایندها سیستم بمدت 6 ماه بصورت آزمایشی به اجرا در خواهد آمد و پس از مشخص شدن عدم انطباقها و تعیین و انجام اقدامات اصلاحی فراآیندها مجدداً استقرار می یابد .
نقاط قوت :
طراحی سیستم بصوت یکپارچه Integrated ، سنجش میزان اثر بخشی سیستم مدیریت یکپارچه ، مشخص نمودن مشتری درون سازمانی و ذینفعان ، پروژه عارضه یابی
زمینه های بهبود :
استقرار ISO 9004 ، استقرار چرخه بهره وری ، فنون مهندسی کیفیت در سیستم کیفیت مانند : 6 سیگما ، QFD و
واژه های مرتبط: ایزو، گواهینامه ایزو ، استاندارد ایزو ، شرکت گواهی دهنده ایزو ، مشاوره ایزو ، مشاور ایزو، اخذ ایزو،ایزو 9001 ، الزامات ایزو
ایمیل :
نظر :